Doomtrooper forum » Doomtrooper

Ca 270 doomtrooper kort till salu

(12 posts)
  1. jokkabanan
    Medlem

Hej säljer nu ett gäng kort pga tidsbrist.

Mestadels kort från orginalutgåvan.
    Paradise lost
    Mortificator
    Inquisition
    Warzone
    Golgotha

En hel del bra specialkort, utrustningskort, konstkort, befästningar, krigarkort m.m.

INGA KORT SÄLJS SEPARAT.
    Pris: Rimligaste bud.

Skicka ett mail till jokka84x@hotmail.com

Posted 1 år ago #
  2. pzonet
    Medlem

Har du nån lista på korten eller några bilder?

Posted 1 år ago #
  3. jokkabanan
    Medlem

4. jokkabanan
    Medlem

http://www.pixbox.se/alb_show_id1185511_page0.html

Uppdaterat 20.11

Posted 1 år ago #
  5. Border
    Medlem

Jag hittade faktiskt inte ett enda kort jag vill ha...och inte ett enda kort som är bra heller. :)

Får du mer än 50:- för alla kort ska du vara nöjd.

Doomtroopers största problem och en anledning till att det las ner; För många dåliga kort.

Posted 1 år ago #
  6. jokkabanan
    Medlem

Ett starter-deck innehåller 60 kort. Och för de som känner för att komplettera sin gamla lek kan jag lova att många av dessa kort gör det hela mycket roligare.
    Om du är intresserad så skicka gärna ett mail till min adress ovan.
    Så kan vi diskutera skambud och personliga åsikter där istället.

mvh

Posted 1 år ago #
  7. Border
    Medlem

LOL,

Det var inget skambud, jag lovar. De är inte värda mer.
    Jag har köpt och sålt Doomtrooperkort på nätet i snart 15 år, så något om kortens värde har jag koll på. Jag har spelat Doomtrooper på en nivå du aldrig varit i närheten av. Enligt dina bilder har du INGET bra spelkort med alls.
    Men visst lycka till. Jag ska inte störa mer.

Posted 1 år ago #
  8. pzonet
    Medlem

Hehe, jag måste nog hålla med Border här. Jag skulle nog i ju för sig säga att 50 kr är ett duktigt överpris för i princip bara en massa commons (ska jag vara helt ärlig så skulle jag inte vilja ha dem om jag ens fick dem gratis ;)). Det enda kortet jag tyckte eventuellt hade ett intresse var din röda "Rysk Roulette". Vad har hänt med den?

Posted 1 år ago #
  9. jokkabanan
    Medlem

Jag förstod precis innan du nämnde det att du antagligen spelat på hög nivå i flera år, säkert tävlat vad vet ja. Har antagligen en hel skolåda full med bra kort.
    Min annons riktar sig helt klart inte till dig så varför känner du dig tvungen att kommentera. Värde på begagnade saker är verkligen upp till var och en. Jag köpte aldrig massvis med kort när de såldes och jag har ingen t-shirt hemma med "mutant chronicles" på så jag blir antagligen lättare imponerad av vissa kort än vad du blir.

Posted 1 år ago #
  10. Ursinne
    Medlem

Lägger mig helt klart i jokkas fack här.
    Har både kört SM, full samling promo kort etc. hela baletten här med ;) Vad som däremot är skamligt är att inte vädera någonting som man tycker ändå berikar sin tillvaro (om än sketna common kort!) Så trycks faktiskt inte de här rackarna någonting mer!

Posted 1 år ago #
  11. pzonet
    Medlem

Jag tror Jokka och Border tillhör olika segment av spelare/samlare. Jag har själv gjort en massa affärer med internationella doomtroopersamlare och den trista verkligheten är att commonkorten i den "seriösa samlarvärlden" betraktas som helt värdelösa. När man får sin femtioelfte kopia av "Sann väg", "Elementstöt" eller liknande kort så vill man bara slänga allt. För den personen spelar det ingen roll om de inte trycks längre. Dessa kort har för det första inget samlarvärde och kan för det andra aldrig får en plats i en spelhög där målet är att vinna mot en spelhög av turneringsklass. Jag hade t.ex. en kontakt i USA som ville ge mig 50 kg(!) commonkort om jag bara betalade frakten från USA. Jag tackade nej... Därmed är det inte sagt att man kan ha väldigt kul att spela med bara commons! Det är jättekul om bara motståndaren också har commons. Jokkas målgrupp är alltså kanske istället folk som inte har kort alls som vill testa nått nytt spel, för tro mig, om man har som du säger "full samling" etc så har man inte behov av att köpa andras commons. Man har själv så det räcker (och blir över). Frågan är dock vilken kategori som hänger på det här forumet? ;)

Posted 1 år ago #
  12. Border
    Medlem

Jag skulle kunna säga en massa saker här, men jag avstår då "pzonet" sammanfattade det hela väldigt bra.

Ursinne: Vilket SM var du på? Kanske möttes vi?

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.