Doomtrooper forum » Doomtrooper

Doomtrooper i Malmö

(13 posts)
  1. Border
    Medlem

Ingen chans att någon vill ha ett spelmöte i Malmötrakten?

Tittade till mina kort igår och fick väldig lust att spela...

Någon?

Posted 2 år ago #
  2. pzonet
    Medlem

Teoretiskt sett skulle man från Göteborg kunna ta en tripp till Malmö över dagen. Det är ca 3 timmars restid ena sträckan med tåg och det kostar totalt under 400 kr fram och tillbaka en typisk lördag. Dock är nog 400 kr ändå lite för mycket pengar, men det lockar en hel del ändå...

Synd att vi inte bor närmare varandra :/

Posted 2 år ago #
  3. Lunatic
    Medlem

Jag har en snarlik men ändå bättre idé!
    Skillnaden skulle vara att trupptransporten tog sig från Malmö till Göteborg istället.
    Brilliant, eller hur?!:D

Vi skulle ju kanske kunna dra igång DT på konvent igen. Funkade ju förra gången. Hade nog varit igång fortfarande om inte göteborgarna gått under jorden innan sydcon.
    Vilka konvent ligger nära i tiden, och är ni på att försöka få igång lite konventspel?

Posted 2 år ago #
  4. Border
    Medlem

http://sydcon.se/index.htm

Som ett exempel på en bra plats hehe

Posted 2 år ago #
  5. Lunatic
    Medlem

Det skulle kunna vara en dejt ju... borde ju vara ledig då tycker jag, och kan man bara få ihop lite samåkning så...:)
    Och bara för att vara barnslig så saknade jag dig på gothcon:P

Posted 2 år ago #
  6. Lunatic
    Medlem

Helt enkelt faktiskt. Arrar du så kommer jag!

Posted 2 år ago #
  7. Border
    Medlem

Njae..vet inte om jag har tid och ork att arrangera ett event. Gjorde det på Sydcon för ett par år sedan och massor med folk lovade komma....

Väldigt få kom...för att underdriva lite.

Jag har aldrig varit på Gothcon och kommer aldrig åka dit. Påskhelgen är helt enkelt en familjehögtid och jag kommer aldrig eller vill inte ha "ledigt" från den. Så som snart trebarnsfar har man ett visst ansvar för att traditionerna inom släkten fortlever.

Vad jag kan garantera är att om du och kanske fler åker dit så kommer jag dyka upp. Det har du ett löfte på. Skicka ett mail till mig (border[at]famenger[punkt]com så kan vi höras närmare. Vill inte lämna ut telefonnummer så där bara...

Posted 2 år ago #
  8. Lunatic
    Medlem

Mjo, jag minns det sydcon... Hade planerat att åka dit med resten av gbgarna, men de gick ju under jorden bara några dagar innan konventet:(

Ja, som trebarnsfar har du en plikt att föra de fina spelen vidare till nya generationer!

Ska försöka få iväg ett mail. Missar jag det är min mail: honken_moon@hotmail.com

Posted 2 år ago #
  9. Kendofarfar
    Medlem

Fan, hittade precis hit. Underbart.
    Är det någon som spelar i Malmö är jag på.

Posted 2 år ago #
  10. filur
    Medlem

Jag bor i Lund och träffas gärna för att spela. Det var alldeles för länge sedan. =)

Posted 2 år ago #
  11. pzonet
    Medlem

Säg till om du har vägarna förbi Göteborg...

Posted 2 år ago #
  12. Border
    Medlem

Så...någon i Malmö som vill spela?

Jag har bil...kan besöka folk i närområdet, annars lamske någon känner till lämplig lokal?

Posted 1 år ago #
  13. Augustin
    Medlem

Ja! Jag spelar gärna, har kort så det räcker och blir över men har inte spelat innan, så får ge mig lite tid att komma in i det :)

mail: Augustiin@hotmail.com

bor i Malmö

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.