Doomtrooper forum » Doomtrooper

Film!!!

(12 posts)
  1. Oggygroggy
    Medlem

Ska ju komma en film tydligen... http://www.mutantchroniclesthemovie.com/

kan bli grymt! kommer 2008 tydligen. nice! undrar om det blir något stort jippo och att det kommer tryckas nya kort osv? ja, vem f*n vet?!

Posted 4 år ago #
  2. Wow, ska bli intressant att se.

Posted 4 år ago #
  3. Border
    Medlem

Det har varit snack om den där filmen i 15år.... jag tror inte på det förrän jag ser det.

Posted 4 år ago #
  4. Oggygroggy
    Medlem

Mm, kan hålla med. För det första känns det konstigt att det skulle bli en film NU när hela grejen känns rätt opoppis. dessutom har man hört ryktena förut så man får väl avvakta innan man ropar hej

Posted 4 år ago #
  5. Chrille
    Medlem

Det KOMMER komma en film 2008 det är utannonserat, MEN däremot så har Simon Hunter (Regisör för Mutant Chronicles) gjort om allting helt och jag har nog aldrig vart så förbannad över en film inan, Doom kanske men den kan jag nog lova att den vart bättre än vad Mutant Chronicles kommer bli.

Det blir inga Combat/power Armors, inga feta vapen som vi är vana vid, inga nephariter, ja.. altså inget Mutant Chronicles alls föruttom titeln och namnen på karaktärerna, Valerie Duval som är med i Bauhaus och har franks härkomst är nu en japansk liten tjej från Mishima.

Förstår inte vad det är för mening att köpa rättigheterna för ett project som mutant chronicles och sen göra allt sin väg, varför inte så byta Titel på filmen och karaktärerna?

Nää.. jag är riktigt besviken.. har önskat dettai 12 år nu och när den äntligen kommer så är det bara skit.

Posted 4 år ago #
  6. Border
    Medlem

Som Oggygroggy skrev är de en bunt med år för sent.
    Mutant Chronicles komnceptet är ju mer eller mindre dött idag. Därför tror jag att de ändrat så mycket i filmkonceptet.

Tror fortfarande inte att filmen kommer förrän jag ser det.

Posted 4 år ago #
  7. Oggygroggy
    Medlem

rent hypotetiskt, om det blir film, hur påverkar det kortspelandet? Känns kanske inte jätteintressant att diskutera just nu för det visar väl sig helt enkelt.

Posted 4 år ago #
  8. Lunatic
    Medlem

Får hoppas att filmen, trots sin brist på korrekt fluff, faktiskt är sevärd och öppnar upp för en nystart för kortspelet.
    Kan tänka mig att om filmen gör bra ifrån sig, så blir det plötsligt attraktivt att släppa kortspelet igen.

Posted 4 år ago #
  9. Tompa
    Medlem

Det suger att valerie duval är Mishima member i filmen... snack om resaerch miss

Posted 3 år ago #
  10. Border
    Medlem

Är inte denna film släppt nu? Har för mig att jag sett något om det. Ska söka lite...

Posted 2 år ago #
  11. Border
    Medlem

http://www.imdb.com/title/tt0490181/

Filmen är släppt (ifjol) och fick väl inte direkt lysande betyg.

Någom som sett den?

Posted 2 år ago #
  12. Lunatic
    Medlem

Jag har sett den. Den är väl inte sååå doom trooperig, men helt klart sevärd och, tycker jag, rätt bra. De har dessutom ganska bra specialeffekter, om man jämför med skådespelarlistan, som bara innehåller ett enda toppnamn, vad jag kan se.

Posted 2 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.