Doomtrooper forum » Spelträffar

Spelträff i Malmö ons 12 sept

(20 posts)

Taggar:

1. Ok, nu är det bestämt.

Vår första officiella spelträff är nu på onsdag klockan 12:00 på Djäknegatan i Malmö. Platsen är här (Spel på Djäknegatan). Jag ringde dem precis och det är ok att vi lånar bord hos dem för att spela Doomtrooper.

Jag kommer skicka ett e-mail nu. Bekräfta att ni kommer i tråden.

Posted 4 år ago #
  2. Magnus kommer, bekräftat igår via telefon.

Posted 4 år ago #
  3. Oggygroggy
    Medlem

Jag bor i Linköping och kommer inte kunna komma ner. Skolarbete och ont om stålar tyvärr. Men skriv gärna några rader om träffen!

Posted 4 år ago #
  4. Ok! Du får kanske chansen en annan gång och om forumet blir större kanske det kommer en träff nära dig :)

Posted 4 år ago #
  5. Oggygroggy
    Medlem

Jo, men jag har också upptäckt att jag har en massa kompisar som numer bor i Malmö. Måste således dit och hälsa på. Men just nu är pengarna en issue, det är inte alltid lätt att vara student =)

Posted 4 år ago #
  6. Gjort en tråd om vår träff på Svenska Magics forum:
    http://www.svenskamagic.com/forumet/topic.php?ID=85959

Kanske dyker upp någon därifrån också, hade varit skoj. (Ja, jag spelar även Magic).

EDIT: La även upp här:
    http://forum.sverok.se/viewtopic.php?p=197621

Posted 4 år ago #
  7. Beckius
    Medlem

ok, för oss som jobbar så blir det svårt att vara med så tidigt, men jag tittar in lite efter halv 5 tror jag. om Jim tar med mina kort =)

Posted 4 år ago #
  8. Visst tar jag med dina kort.

Charlie har också lovat att komma vid 12.

Posted 4 år ago #
  9. Border
    Medlem

Har folk inga jobb?

Själv sitter man fast på jobbet. Jag lovar att skicka en tanke eller två till er.

Helt ärligt! Vore det inte bättre att ha det kvällstid eller på en helg?

Posted 4 år ago #
  10. Magnus kunde inte på helgen, stället stänger 18. Allt ska passa alla, skitsvårt.

Kan du på kvällen? Vi kanske går vidare till något annat ställe, eller flyttar tiden till senare ...

BÃ¥de jag, Charlie och Magnus har lite speciella jobb med lite speciella arbetstider, haha.

Posted 4 år ago #
  11. Border
    Medlem

Just nu på onsdag (imorgon) är en usel dag dag för mig. Mina barns farfar (dvs min pappa) kommer ner ifrån Stockholm och hälsar på oss.

Torsdag är jag borta på tjänsteresa och nästa vecka likaså.

I och med att jag jobbar 8-17 (som de flesta) så har jag väldigt svårt att spela på dagtid. Så jag måste passa denna gång. Jag vill hemskt gärna spela så mitt önskemål är antingen lördag eftermiddagar eller under söndagar.

Posted 4 år ago #
  12. tuppen21
    Medlem

Ska se om jag hinner komma förbi en stund för att hälsa på er iallafall även om jag inte hinner lira

Posted 4 år ago #
  13. Ja, vad ska man säga. Jag stack dit vid 12 och 2 andra hade lovat att komma då. Den ena kom aldrig och svarade inte i mobil och den andra kom efter jag väntat 1 och en halv timme.

SÃ¥ vi sket i det, blev inget spelande.

Mitt intresse för att göra DT-träffar har sjunkit drastiskt ...

Posted 4 år ago #
  14. Border
    Medlem

Du vet att du kan lita på mig..hehe
    Sätter du en vettigare tid och jag säger att jag kan komma så kommer jag.

Posted 4 år ago #
  15. Oggygroggy
    Medlem

hur gick spelarträffen? vem dominerade? =)

Posted 4 år ago #
  16. Hej, se inlägget jag skrev bara två ovanför din.

Posted 4 år ago #
  17. Border
    Medlem

men allvarlig, Jim, när kan vi spela på typ en lördag eller söndag?

Posted 4 år ago #
  18. Vi snackade precis om en ny träff. Jag kan på lördag men då kan inte de andra. De kan på söndag men då kan inte jag. Sen sticker jag till Kreta en vecka så vi kan ju se efter det. Annars kan ju ni spela på söndag utan mig om ni vill. Kontakta Charlie: challe500 [snabel-a] hotmail.com.

Posted 4 år ago #
  19. Border
    Medlem

ok,

i och med att jag inte har möjlighet att hålla spelsessionen hemma hos mig så vänder jag på steken och vill bli kontaktad istället. col_maxwell(snabel-a)hotmail.com

Vad sägs om en boosterdraft när du kommer tillbaka från Kreta?

2 golgotha, 2 Apocalypse och 3 Mortificator boosters.
    Bygg en lek på minst 40 kort och först till 25 spelpoäng....

Har testat det tidigare och det är apskoj.

Posted 4 år ago #
  20. Border
    Medlem

Har jag räknat rätt så kommer de 7 boostrarna kosta cirka 60kr

och det är ju inte fy skam för flera timmars skoj.

Posted 4 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.