Doomtrooper forum » Spelträffar

Spelträff i Malmö sön 17 nov

(2 posts)
  • Startad 4 år sedan av JimWestergren
  • Senaste svaret av JimWestergren

Taggar:

1. Ok, jag ursäktar det väldigt korta varslet. Jag har precis kommit hem från min semester i Grekland och fick idag ett samtal från Charlie. Nu på söndag eftermiddag har vi en spelträff hemma hos mig. Charlie, Magnus och Becke kommer = 4 spelare = lagspel med nya regler.

Finns det möjlighet så spelar vi väldigt gärna 6 stycken = 3 vs 3 vilket är skitskoj.

Jag skickar ett mail till forumets medlemmar. Svara gärna i tråden så även andra kan läsa.

Gonatt.

Posted 4 år ago #
  2. Träffen var väldigt lyckad och vi spelade 4 stycken hos mig från ca halv 6 till 10.

Jag och Magnus mot Charlie och Becke. 3 partier och jag och Magnus vann alla 3. Vi spelade med de nya reglerna vilket fungerade mycket bra. Angående utökade möjligheter valde mitt regelförslag efter diskussion med Charlie. 3 kort max av varje. Enda nackdelen som jag såg det var att det fanns lite för många kort som stoppade strider som till ex "bättre fly", "vid närmare eftertanke", "ring aldrig mer", "saknad i strid" osv. Det sista partier var väldigt segt och till ex Charlie fick slut på sin draghög.

Vi gjorde så att vi delade ut hela vår samling på ca 600 kort jämt till alla 4 och sen byggde vi lekar av detta. Efter 2 partier bytte vi samling med varandra och vi gjorde nya lekar.

Posted 4 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.